logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۴۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

کمبود آب شرب خرمدره و ابهر از سد کینه ورس تامین می‌شود/ تکمیل تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیاز به 11 میلیارد تومان اعتبار دارد

کمبود-آب-شرب-خرمدره-و-ابهر-از-سد-کینه-ورس-تامین-می‌شود-تکمیل-تصفیه-خانه-آب-ابهر-و-خرمدره-نیاز-به-11-میلیارد-تومان-اعتبار-دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر آب شرب ابهر و خرمدره از آبهای زیرزمینی تامین می‌شود گفت: کمبود آب شرب این دو شهر از سد کینه ورس تامین می‌شود.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره برای تکمیل 11 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: در صورت تامین 11 میلیارد تومان اعتبار این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه بهره برداری از تصفیه خانه ابهر و خرمدره،  بخشی از آب شرب مصرفی این دو شهر از محل سد کینه ورس تأمین می‌شود افزود: در حال حاضر تأمین آب این دو شهر از محل سفره های زیر زمینی تامین می‌شود و در صورت تامین اعتبار ، شرکت آب و فاضلاب این آمادگی را دارد تا پایان سال کار تجهیز و راه اندازی تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره را به پایان برساند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی گفت: در این راستا تا کنون در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان میزان 1600 میلیارد ریال پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است که از این طریق هم محدودیت های اعتباری رفع شده و هم توانمندی های بخش خصوصی بکارگیری می‌شود.

جزء‌قاسمی تکمیل تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب ابهر را با اعتبار 500 میلیارد ریال‌، از جمله طرح‌های شرکت آبفا در سال جاری اعلام کرد و افزود: این کار به بخش خصوصی واگذار شده و در سال آینده نیز این شرکت در نظر دارد ایجاد تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای خرمدره‌، هیدج و صائین قلعه با اعتبار 1100 میلیارد ریال را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی معرفی و برای جذب سرمایه‌، رایزنی کند.

وی ابراز کرد: تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره دارای ظرفیت 400 لیتر در ثانیه بوده که با راه اندازی و بهره برداری خطوط انتقال این تصفیه خانه بخشی از آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره از طریق 26 کیلومتر خط انتقال و 23 هزار متر مکعب مخزن ذخیره تأمین می‌شود.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر